04 Padziernika 2023 19:15
Translator
Logowanie
Nazwa uytkownika

Haso



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj si

Nie moesz si zalogowa?
Popro o nowe haso
Shoutbox
Musisz zalogowa si, aby mc doda wiadomo.

Mieszko
03.06.2023 05:57
Cze?? Przy ga?niku AMAL 376 przystosowanego do junaka m10 jakie s? specyfikacje Dysza g?ówna i wolnych obrotów ????

Tomek Sz
26.03.2023 09:38
Najpewniej w Mikronku.

Suchy
02.03.2023 14:45
Czy wie kto? gdzie mo?na kupi? wa?ek startera?

adam_r100gs
15.02.2023 19:22
kondzio, ale na takie pytanie to Ci odpowie fachura od szlifów - czy cylinder wyda i na który szlif. A cz??ci jest na rynku zatrz?sienie, tylko niech koledzy polec? producentów i czego unika?.

kondzio
11.02.2023 11:02
witam chcialbym sie dowiedziec planuje remont silnika junak m10 jakies namiary sklepu gdzie moge kupic czesci? na co trzeba zwazyc uwage czy lepiej jest kupic nowy cylinder z tlokiem czy zrobic szli

zdzicho
04.02.2023 07:24
Zale?y z których roczników ramy

zbyszek
29.01.2023 20:07
Witam mam pytanie czy junak rama M7 m10 ró?ni? si? od siebie

Suchy
30.11.2022 19:28
Ma kto? ,,Automobilist?" 11/2018? Pomo?ecie jednym artyku?em?

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetumacz stron

Zobacz temat
SFM Junak » Ogólny » Różne
 Drukuj temat
Przywitaj się
ormo
Ja wybuliłem wtedy 1100zl Smile no tak, teraz to wydają się grosze, ale wtedy, czasy technikum to był gruby hajsSmile Z przeróbek, to mam klasycznego GPX, plus lżejsze zawory i sportowy rozrząd od Świątka, na razie tyle. To w silniku, reszta Junaka oryginał, tylko alternator z napędem z miejsca prądnicy i szersza kierownica. Od razu uprzedzę że do przeróbki na GPX dokupiłem zwłoki innego silnika, oryginał z numerami zgodnymi z tabliczką został nietkniętySmile
 
adam_r100gs
Dobra, poddaję się. Jestem tu już parę lat i nadal nie mogę skumać, co to jest GPX i WRO. Redakcjo, pomocySmile) Jak jeszcze jakieś inne skróty używacie, dawać z nimi, chcę mieć to za sobą, chcę wiedzieć czym w końcu jeżdżę:>
 
krolikroger
Też nie jestem znawcą ale już skumałem niektóre
WRO - Wiecznie Remontowany Oryginał - a najlepiej jeszcze jak jest w oryginalnej farbie albo innej powłoce tak jak wyszło z fabryki
GPX - to była jakaś przeróbka silnika na większą pojemność, inny korbowód na wale, powiększona dziura w karterze na większy cylinder, cylinder i tłok ok. 500ccm i podtoczona głowica żeby cylinder wlazł. czy jakoś tak
 
Tomek Sz
GPX to zwiększenie pojemności konkretnie przez wstawienie cylindra i tłoka od VW Garbusa. Nie wiem czy w tym założeniu jest zmiana korbowodu.
 
Czarny
Dodam tylko, że na forum jest podział na garaż fabryczny i garaż tuningowy inaczej mówiąc WRO i GPX. Na początku jak się zapisałem na forum sam byłem zagubiony w tym nazewnictwie co gdzie można było pisać na forum. Bardzo fajnie opisali różnice i język forum koledzy Tomek Sz i krolikroger.Wink
 
Tomek Sz
Właściwie tu wszystko jest wyjaśnione:
http://dzikijunak...aq.html#i3
" Co to jest GPX
Grzmiąca Półitrówa nr X (kolejny). Silnik junaka z tłokiem i cylindrem pochodzącymi z PRZEROBIENIA kompletu VW 1600, 85,5 mm na tłok "trapezowy". Przeróbka wymaga rozwiercenia karterów i głowicy. Konieczne jest uszczelnienie specjalną gumą wtrysku oleju do wału. Posiada zmienione przełożenie wał-sprzęgło (28 zębów na wale), zamienione miejscami krzywki rozrządu i zmienioną dyszę paliwową. Pozwala osiągać prędkość 140km/h i przyspieszenie poniżej 10s do 100km/h. Autorem pomysłu zastosowania części VW jest Andreas H. a cały projekt GPX wcielił w życie, dokonał niezbędnych poprawek, wypróbował i upowszechnił Jóźwig."
 
zaprzegowiec
Witam, co do tlokow VW i innych samochodowych - mam tzw. 'mieszane odczucia', bo stracilem w silnikach NSU 500/600 az 2 cylindry - po rozpadnieciu sie takich tlokow...Wszystko z powodu naciecia plaszcza tloka w rowku pierscienia olejowego. Dlatego tloki motocyklowe 'nigdy' nie maja tego naciecia - przeciecia plaszcza pod pierscieniem olejowym [ w glebi rowka - na srodku ], poniewaz oslabia to sztywnosc plaszcza i ten 'lubi peknac' - tlok sie rozpada i robi 'mielonke' w cylindrze. Maja za to - rzad otworkow ponizej pierscienia olejowego.
Wyjatkiem sa tloki od H - D, ktore maja to przeciecie, ale w 'zamian' za oslabienie plaszcza - maja wtopiona stalowa 'wrege - zeberko', laczace przednia i tylna scianke tloka, usztywniajaca cala jego konstrukcje. Ostatnio trafilem na tlok angielski od duzego 'singla' - ktory ma takie 'zeberko' odlane od spodu z materialu tloka i to 'zeberko' laczy przedni plaszcz - denko i tylny plaszcz, scianke, usztywniajac konstrukcje tloka maksymalnie i uodparniajac na drgania 'przod - tyl'...
Rozpadly mi sie tloki BMW 2000, VW 1600 i od Moskwicza - w silniku 500, caly tlok popekal, na szczescie w pore to uslyszalem...Pozdr.
Edytowane przez zaprzegowiec dnia 18.11.2020 11:35
 
rafi555
ormo napisał(a):

Ja wybuliłem wtedy 1100zl Smile no tak, teraz to wydają się grosze, ale wtedy, czasy technikum to był gruby hajsSmile Z przeróbek, to mam klasycznego GPX, plus lżejsze zawory i sportowy rozrząd od Świątka, na razie tyle. To w silniku, reszta Junaka oryginał, tylko alternator z napędem z miejsca prądnicy i szersza kierownica. Od razu uprzedzę że do przeróbki na GPX dokupiłem zwłoki innego silnika, oryginał z numerami zgodnymi z tabliczką został nietkniętySmile


Jak z osiągami i żywotnością takiego zestawu ? Sam powoli taki kompletuję smoke .
 
smigacz
Witam 🙂 Na imię mi Adrian pochodzę z woj. Opolskiego Smile Pozdrawiam
 
ormo
Co do żywotności jeszcze za wcześnie żebym się wypowiadał, nawijam dopiero pierwsze kilometry i docieram sprzęt. A w kwestii osiągów mogę tylko powiedzieć że jestem mile zaskoczonySmile Co prawda oryginałami jezdziłem też już chwilę temu, ale różnymi i tak przyjemnego silnika jeszcze nie ujeżdżałemSmile Pięknie ciągnie od dołu i kręci się też o niebo lepiej od serii. Jednak to tylko pierwsze wrażenia, poza tym na tą chwilę chodzi na pegazie, więc to też nie jest jeszcze jego kres. Walka z gaznikami mnie czeka ale to poruszę w innym miejscu forum jak będe działał w temacie
 
adam_r100gs
Czesć Adrian. Masz już? Szukasz dopiero? Chcesz może przestrzec innych przed tą marką?Smile
 
smigacz
adam_r100gs napisał(a):

Czesć Adrian. Masz już? Szukasz dopiero? Chcesz może przestrzec innych przed tą marką?Smile

Hej Adam, Junaka mam m10 jestem na poczatku odbudowy, zawsze mi sie podobał i chcialem miećSmile Pozatym na motocyklach troche sie lata Smile Pozdrawiam
 
borgi
Ormo, czy to ty mnie śmignąłeś przed oczyma na lotnisku w Mielcu w ostatnią niedzielę?
Jadę sobie spokojnie, gapie się co tam lata a tu czarne M10.

Pzdr
Borgi
 
www.motor.eu.org/moto/gallery
ormo
Haha dokładnie, to byłem jaSmile kolega też z Mielca?
 
borgi
ormo napisał(a):

Haha dokładnie, to byłem jaSmile kolega też z Mielca?


Nie, ale mam dwa rzuty mokrym beretem a byłem przewietrzyć tyłek i popatrzeć skąd mi te blackhawki nad głową latają.
Fajnie, że ktoś z okolicy. Będzie gdzie Junaka docierać jak poskładam :-)
 
www.motor.eu.org/moto/gallery
ormo
Dobrze wiedzieć że ktoś w okolicy też nawiedzonySmile Kiedyś w Mielcu była mocna ekipa Junakowa, a teraz... Jakbyś miał jakiś problem przy składaniu sprzęta, kontaktuj się, pomożemySmile
 
Pabl0
Pabl0 z Łodzi wita wszystkich Junakowców !
Pierwszego Junaka miałem 35 lat temu,był wspaniałą przygodą.
Później były kolejne dwa Junaki, tak ok. 2002 roku,i długa , długa przerwa ,aż do niedawna.
Tak coś na 55 urodziny kupiłem sobie kolejnego Junaka M-10 z 1963 roku., wyciągniętego z drewutni, przysypanego trocinami...
Kolejną przygodę z Junakiem czas zacząć!!!Wink
 
Suchy
Witam! A co się z tymi z 2002 roku stało? Ja kupiłem w 2003 i trzymam! ;-)
 
Pabl0
Suchy napisał(a):

Witam! A co się z tymi z 2002 roku stało? Ja kupiłem w 2003 i trzymam! ;-)


Były inne priorytety i potrzeby...
Ale stara miłość wracaSmile
Jak znajdę papierowe fotki, postaram się pokazać.
 
CZESIO1958
Witam
A może fotka tej drewutni z Junakiem Grin
 
Przejd do forum:

18,776,568 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2023 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.