Zobacz temat
Kondensator, brak iskry
|
|
zaki |
Dodany dnia 05.05.2023 23:20
|
![]() U¿ytkownik Postów: 51 Data rejestracji: 20.09.2012 |
Witam wszystkich, mam problem przy nowo z?o?onym silniku z kondensatorem i brakiem iskry. Silnik po z?o?eniu odpali? bez problemu, pierwsze objazdy po okolicy nie pokaza?y ?adnych problemów. Przy ostatnim wyje?dzie Junaczek zacz?? strzela? w ga?nik przy ni?szych obrotach i pr?dko?ciach, ale nie by?o problemu z osi?gni?ciem wi?kszych pr?dko?ci. Po zgaszeniu i wystudzeniu silnika zanik?a iskra. Wymieni?em kondensator iskra wróci?a, odpali? na kopa, ale platynki iskrz? do?? mocno czyli co? jest na rzeczy. Co mo?e mie? znaczenie ?wieca zrobi?a si? jasno niebieska w okolicach sze?ciok?ta gdzie wchodzi klucz do przykr?cenia ?wiecy. Kolor podobny do koloru jaki si? pojawia na rurze wydechowej przy wyj?ciu z g?owicy. Co mo?e by? nie tak? Prosz? o jakie? rady Pozdrawiam |
|
|
zaprzegowiec |
Dodany dnia 06.05.2023 21:10
|
![]() U¿ytkownik Postów: 171 Data rejestracji: 09.11.2020 |
Witam, Junaki M 07 / M 10 - byly skonstruowane w 1956/57 r. na owczesna benzyne 72 - 74 Oktan i tylko takie paliwa spalaly sie w komorze spalania glowicy, do pozycji tloka 10 - 12/15 stopni po ZZ calkowicie [ juz zakonczony cykl spalania ladunku ] i poczatek suwu pracy. Wlasnie ten parametr : 10 - 12 stopni po ZZ / koniec cyklu spalania - jest najistotniejszy dla 'starych silnikow', wtedy maja pelna moc z instrukcji i silniki sie nie przegrzewaja. Paliwa dzisiejsze - 95 Oktan, powoduja przy stopniu sprezania Junaka 7 : 1 takie przedluzenie cyklu spalania - ze plomien spalania pojawia sie czesto nawet po otwarciu zaworow wydechowych, a wrecz 'regula' jest spalanie benzyny 95 w cylindrze Junakow / do 80-90 stopni po ZZ tloka i stad bardzo niska moc Junakow na hamowni [ zaledwie 9 - 11 / 12 KM przy 4500 / 4600 obr./min. ] i 3 - 5 krotnie dluzsze przegrzewanie tloka, glowicy, cylindra, itp... W latach 70/80-tych byla jeszcze produkowana benzyna 78 Oktan i do takiej - trzeba juz bylo wyprzedzic zaplon o ok. 1,5 - 2mm / ponad wartosc '1,26mm przed GMP' z instrukcji obslugi, zeby cykl jej spalania nadal byl zakonczony do max 15 stopni po ZZ tloka. Fioletowe kolanko wydechu i swieca - wskazuja wlasnie na skrajne przegrzanie silnika - zbyt dlugo / wolno spalajacym sie paliwem 95 Oktan - bo wymaga ono dla przyspieszenia cyklu spalania, co najmniej stopnia sprezania silnika 9 - 9,5 - 10 : 1. Tutaj jest film na ten temat, warto sie dokladnie skupic na nim od 23/24 minuty, zeby nie doprowadzic do zatarcia tloka [ a nawet jego stopienia ], przez zbyt wysokooktanowa benzyne 95, zbyt dlugo spalajaca sie w silniku Junakow : https://www.youtu...S_zHD1XWWI Pozdrawiam. Po??czony z 06.05.2023 21:31: Tutaj jest to doskonale widoczne : bardzo dlugi cykl spalania wspolczesnej benzyny 95 Oktan / przy stopniu sprezania Junaka, czyli zaledwie 7 : 1 - widoczny bardzo wyraznie, nadal trwajacy cykl spalania [ zolto - czerwony plomien w calej komorze spalania ], po otwarciu zaworu wydechowego i nie nalezy tego 'mylic z overlap-em'..: https://www.youtu...M8GN8ul9Rs Edytowane przez zaprzegowiec dnia 06.05.2023 21:31 |
|
|
rafi555 |
Dodany dnia 07.05.2023 00:21
|
![]() U¿ytkownik Postów: 726 Data rejestracji: 22.09.2014 |
Co ta benzyna ma to tego jak on iskry nie ma ![]() |
|
|
zaprzegowiec |
Dodany dnia 07.05.2023 10:08
|
![]() U¿ytkownik Postów: 171 Data rejestracji: 09.11.2020 |
Te zaleznosci moga byc banalnie proste, bo juz 45/46 lat temu - na benzynie 94 Oktan / w silnikach zabytkowych dzialy sie rozne 'cuda - wianki', przykladowo : stopione tloki, spalone - przegrzane swiece / popekane izolatory ceramiczne od wewnatrz swiecy, zatarte / zakleszczone w tloku pierscienie w kanalikach / spadek kompresji i niemoznosc uruchomienia silnika, itp., itd... Wszystko przez to - ze juz wtedy [ w zamierzchlej przeszlosci - 46 lat temu ], benzyna 94 Oktan - spalala sie w cylindrach zabytkowych silnikow takze [ zamiast tylko w komorze spalania glowicy - do konca cyklu ] 3 - 5, a nawet 10 razy dluzej [ do 80-90/120 stopni i dluzej po ZZ tloka ], niz benzyna niskooktanowa 72 / 74 - na ktora byl silnik Junaka skonstruowany, czyli max do 10 - 12 stopni po ZZ... Wszystkie niedomoagania / zniszczenia zabytkowych silnikow - pojawialy sie praktycznie natychmiast / na drugi, trzeci dzien - po zastosowaniu benzyny wysokooktanowej 94 - pierwszym objawem byl spadek mocy / nieosiaganie przez silnik maksymalnych obrotow z instrukcji i bardzo duzy wzrost temperatury silnika - glowicy i cylindra, niestety - w skrajnych przypadkach do takiego gwaltownego zatarcia tloka przy duzej predkosci, ze az do urwania korbowodu...Pozdrawiam. Edytowane przez zaprzegowiec dnia 07.05.2023 10:17 |
|
|
bonjon |
Dodany dnia 07.05.2023 12:44
|
![]() U¿ytkownik Postów: 116 Data rejestracji: 03.02.2015 |
Wspolczesne kondensatory to tragediai zapalanie na zimnym i brak iskry na rozgrzanym rzeczywi?cie na kondensator mo?e wskazywa?.Ale w nast?pnej kolejno?ci nale?y si? przyjrze? cewce(zwarcie mi?dzyzwojowe itp) obluzowanej o?ce wirnika ,rozmagnesowaniu ,?ci?ciu klina w asadzie klasyka wszystko ju? by?o poruszane Po??czony z 07.05.2023 12:49: Kolejna rzecz to np. wspólczesne platynki (super jakosci) wykanczaj? si? w krotkim czasie po prostu si? przypalaj? powoduj?c duza utrate energii iskry Edytowane przez bonjon dnia 07.05.2023 12:49 |
|
|
Czarny |
Dodany dnia 07.05.2023 12:57
|
![]() U¿ytkownik Postów: 153 Data rejestracji: 03.01.2011 |
Sprawdz swiece. Ja mia?em strzelanie w gaznik jak mia?em peknieta wzd?uz swiece. Po kilku minutach jazdy przy rozgrzanym silniku strzelal jak cholera. Swieca by?a peknieta na porcelanie -po osi wzdluz. Przez preknieta swiece zrobilem przeglad iskrownika, uk?adu paliwowego, przewodow itd. a to byla tylko wadliwa swieca. |
|
|
zaki |
Dodany dnia 07.05.2023 14:15
|
![]() U¿ytkownik Postów: 51 Data rejestracji: 20.09.2012 |
Dzi?ki za podj?cie tematu. Iskrownik by? regenerowany w Osiecku u Jacka Tomaszewskiego. Wydaje mi si?, ?e nie zak?adaj? podzespo?ów kiepskiej jako?ci. Jedyne na co nie mamy wp?ywu to kondensator. ?wieca która zmieni?a barw? i iskr? po wymianie kondensatora ma iskr?, ale odpali?em na innej ?wiecy. Mo?e by? tak, ?e nowy kondensator te? jest wadliwy. Nie mam nast?pnego ?eby podmieni?. Kupi? zamieni? i zobacz?. Przyspiesz? te? zap?on mo?e faktycznie oktany paliwa maj? znaczenie i silnik grzeje si? zbyt mocno. Narazie nie b?d? wyci?ga? iskrownika podmienie jeszcze kondensator. Macie mo?e jakie? sprawdzone kondensatory? |
|
|
Adam M |
Dodany dnia 12.05.2023 14:51
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
Jezeli wszystkie Junaki jezdza ( lepiej lub gorzej ) na iskrowniku, a twoj nie to chyba nie oktany w benzynie sa problemem. ![]() Moje stare angielskie motocykle jezdza bez pudla na zaplonie elektronicznym, wlasnie dlatego zeby nie pitolic sie z kiepskimi kondensatorami i rownie kiepskim przerywaczem. |
|
Przejd¼ do forum: |