Zobacz temat
Pompa oleju
|
|
Stary |
Dodany dnia 31.08.2017 12:05
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1383 Data rejestracji: 01.02.2010 |
Tak, te do Ursusów widziałem, ale skala do 10 lub 6 barów może być za duża. Znalazłem dwa małe 40mm do współpracy z olejem - "biere" ![]() http://allegro.pl...20452.html http://allegro.pl...68404.html Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk... |
|
|
Tomek Sz |
Dodany dnia 31.08.2017 12:08
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1576 Data rejestracji: 01.04.2012 |
Z którego miejsca magistrali będziesz mierzył? |
|
|
MarcinT |
Dodany dnia 22.10.2017 23:55
|
Administrator Postów: 1024 Data rejestracji: 11.01.2010 |
Damian napisał(a): Stanowisko ![]() https://get.googl...JlsrM72FiP Nie ma obrotomierza ale tak jak na filmiku jak dłużej przytrzymać to ciśnienie spokojnie zamyka manometr 2,5bara. Pompa całkowicie nowa. Stanowisko robi wrażenie, większe niż efektywność samej pompy! ![]() Pozdrawiam
MarcinT |
|
|
Marcin |
Dodany dnia 23.10.2017 10:48
|
![]() U¿ytkownik Postów: 645 Data rejestracji: 02.12.2012 |
Te małe manometry nie są odporne na wibracje. Ja mam już trzeci. Te od ciągników są odporniejsze.
Scrambler 350 --->530
|
|
|
Wulkan |
Dodany dnia 24.10.2017 00:03
|
![]() U¿ytkownik Postów: 556 Data rejestracji: 30.01.2010 |
Czesc, Jesli manometr ma byc zamontowany na pracujacym silniku (wibracje), to zdecydowanie rekomneduje manometry z gilceryna. Jeden z silnikow mam mocno "obczujnikowany" mamometrami, ale zauwazylem, ze ten akurat silnik ma problem z cisnieniem. Najprawdopodobniej z uwagi na niewielki przeplyw kanalu zasilajacego pompe na sekcji tloczacej na silnik. Wystarczy fabryczny babol (o co latwo przy zastosowanej konstrukcji lacznika kanalow olejowych, tego zalewanego na wysokosci srodkowego mocowania silnika do ramy) i nie uzyskamy zadowalajacego cisnienia oleju na silniku. Co nie oznacza ze silnik nie bedzie dzialal poprawnie, moj dziala, a nie bede rozbebeszal dzialajacego silnika ![]() Ten sam zestaw manometrow w innym silniku powodowal znaczny przyrost cisnienia oleju w ukladzie do okolo 0.5-0.6bara na dobrze rozgrzanym silniku na trasie przy okolo 4000obr/min mierzac przy osi dzwigienki zaworu wylotowego. Polsyntetyk 10W40. W obecnym silniku na rozgrzanym oleju jest w tym punkcie blisko 0-0.1bara przy 4000obr/min... Oba silniki mialy takie samo lozysko korbowe i w ten sam sposob uszczelniony kazdy z punktow odbioru oleju w sposob nie budzacy zastrzezen. Wartosci podane powyzej sa dla pompy o wysokosci sekcji tloczacej na silniki 10mm, czyli tak zwanej ,,tjuningowej". Takze niskie cisnienie oleju mierzone nawet w otworze kontrolnym w kapie silnika S03 moze byc spowodowane nie tyle nieszczelnosciami ukladu, co zwezonym przeplywem kanalu zasilajacego pompe, o co w wydaniu fabrycznym naprawde nietrudno. Aha, w zimne poranki, nawet dla opisywanego wczesniej silnika z uposledzonym fabrycznie ukladem smarowania, manometr 1,0 bara, ktory uzywalem, z latwoscia zamykalo przy obrotach powyzej 2000. Czyli pod bolec z drugiej strony = 1,5 bara. Olej polsyntetyk 10W40, dla oleju "bardziej gestego" taki efekt bylby pewnie odnotowywalny od odpowiednio wyzszych temperatur. Na zimnym silniku. Pozdrawiam
Wulkan |
|
|
Marcin |
Dodany dnia 24.10.2017 08:26
|
![]() U¿ytkownik Postów: 645 Data rejestracji: 02.12.2012 |
U mnie zimny silnik na oleju 20w 50 na wolnych obrotach ma 1,5 bara a po dodaniu gazu ciśnienie podnosi się do 4 bar .
Scrambler 350 --->530
|
|
|
Adam M |
Dodany dnia 24.10.2017 15:37
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
U mnie ma to samo cisnienie na super goracym oleju na wolnych. Przy temperaturze zewnetrznej ok 15C, na tym samym goracym oleju trzyma cisnienie na wolnych ok 3 bar. Co jest niezle, ale moj silnik ma czesc lozysk glownych na panewkach, to samo korbowodowe, wasze maja tylko lozyska toczne wiec cisnienie oleju nie ma specjalnie znaczenia - liczy sie ilosc przeplywajacego oleju. |
|
|
Damian |
Dodany dnia 24.10.2017 20:27
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1754 Data rejestracji: 28.12.2011 |
Ja mam nową pompę (tę samą co na filmiku ze stanowiskiem) jedyne co sprawdzam to czy na ciepłym silniku jest olej na jednej ze śrub magistrali na głowicy. Jak jest tam to nie ma co się martwić. Najważniejsze w junaku jest to by układ miał fabryczne rozmiary kryz w punktach smarnych by nie dopuścić do sytuacji w której jeden punkt pobierze zbyt dużo oleju powodując niedostatek w innym. Triumph Adama to inna polka, tam ciśnienie jest wymagane, bez tego jest pewny zacier. |
|
|
ormo |
Dodany dnia 16.03.2023 17:29
|
![]() U¿ytkownik Postów: 18 Data rejestracji: 07.06.2020 |
Jestem na etapie tworzenia nowej pompy i mam pytanie, ile zostawic luzu pomiedzy kolami zebatymi a obudowami? Chodzi mi o luz osiowy Po??czony z 16.03.2023 22:38: I jeszcze jedna kwestia, fabryczne ko?a mia?y wysokosc zebow 6 i 10mm, nowe mam na 8,5 i 11,5mm i czy kola sekcji odsysajacej wyzsze o 3mm od zasilajacych dadza rade? Zaznaczam ze na powrocie mam filtr Edytowane przez ormo dnia 16.03.2023 22:38 |
|
|
Adam M |
Dodany dnia 17.03.2023 18:19
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1234 Data rejestracji: 08.02.2010 |
Z tego co widze po swojej BSA to filtr nic albo niewiele zmienia, 3 mm roznica powinna dac rade w odsysaniu oleju z miski. |
|
|
MarcinT |
Dodany dnia 05.04.2023 13:21
|
Administrator Postów: 1024 Data rejestracji: 11.01.2010 |
ormo napisa?(a): Jestem na etapie tworzenia nowej pompy i mam pytanie, ile zostawic luzu pomiedzy kolami zebatymi a obudowami? Chodzi mi o luz osiowy I jeszcze jedna kwestia, fabryczne ko?a mia?y wysokosc zebow 6 i 10mm, nowe mam na 8,5 i 11,5mm i czy kola sekcji odsysajacej wyzsze o 3mm od zasilajacych dadza rade? Zaznaczam ze na powrocie mam filtr 0.02mm luzu wystarczy. A w silniku jakie? zmiany? Uszczelnienia, panewki, itp.? I jeszcze jedno. Je?li konstruujesz pomp? "od zera" to nie zapomnij o pog??bieniach odci??aj?cych od mi?dzyz?bnego ci?nienia oleju. Edytowane przez MarcinT dnia 05.04.2023 13:29 Pozdrawiam
MarcinT |
|
|
ormo |
Dodany dnia 05.04.2023 21:18
|
![]() U¿ytkownik Postów: 18 Data rejestracji: 07.06.2020 |
Silnik GPX a w ukladzie smarowania uszczelniony doplyw do czopa walu i filtr PP na powrocie. Pompe zaczal mi robic gosc w lecie, zrobil nowy, wyzszy korpus i kola zebate a potem zapal mu minal, wiec sam wzialem sie za dokonczenie. Kadlub jest nowy, identyczny jak oryginal tylko wyzszy, gora i dol oryginalne, przeszlifowane. Kola wyszly na 8 i 11,5mm, a luz zostawilem 0,04. O co chodzi z tymi poglebieniami odciazajacymi od miedzyzebnego cisnienia oleju?? |
|
|
Stary |
Dodany dnia 06.04.2023 21:18
|
![]() U¿ytkownik Postów: 1383 Data rejestracji: 01.02.2010 |
Olej zgniatany miedzy trybami musi miec gdzies ujscie inaczej pompa sie grzeje, a w skrajnym wypadku moze sie zatrzec. Dlatego jak wspomnial Zaprzegowiec robi sie podfrezowania w deklach zamykajacych. My robilismy pompy 10mm i 16mm. Dziala bez zarzutu.
Fabryka Junaków
Zapraszamy na http://www.fabryk... |
|
|
ormo |
Dodany dnia 08.04.2023 09:35
|
![]() U¿ytkownik Postów: 18 Data rejestracji: 07.06.2020 |
Dzieki za informacje, juz mialem montowac pompe, tak jeszcze zdaze to zrobic ![]() |
|
|
MarcinT |
Dodany dnia 08.04.2023 10:38
|
Administrator Postów: 1024 Data rejestracji: 11.01.2010 |
ormo napisa?(a): Silnik GPX a w ukladzie smarowania uszczelniony doplyw do czopa walu i filtr PP na powrocie. Pompe zaczal mi robic gosc w lecie, zrobil nowy, wyzszy korpus i kola zebate a potem zapal mu minal, wiec sam wzialem sie za dokonczenie. Kadlub jest nowy, identyczny jak oryginal tylko wyzszy, gora i dol oryginalne, przeszlifowane. Kola wyszly na 8 i 11,5mm, a luz zostawilem 0,04. O co chodzi z tymi poglebieniami odciazajacymi od miedzyzebnego cisnienia oleju?? Je?li wa? korbowy ?o?yskowany tradycyjnie to chyba niepotrzebnie w to idziesz. Oryginalna, sprawna pompa w zupe?no?ci wystarczy. Pozdrawiam
MarcinT |
|
|
ormo |
Dodany dnia 11.04.2023 17:33
|
![]() U¿ytkownik Postów: 18 Data rejestracji: 07.06.2020 |
Tylko ze znalezienie dobrej pompy juz nie jest takie latwe, mialem w rekach kilka i wszystkie porysowane albo luzy jak cholera. Pompe mam juz gotowa, poradzicie jeszcze jakiej wielkosci zrobic te poglebienia w deklach? |
|
Przejd¼ do forum: |