08 Sierpnia 2022 02:55
Losowa Fotka
Translator
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Suchy
04.07.2022 19:28
Tak na szybko, jakie jest minimalne dopuszczalne ci?'nienie sprezania?

Suchy
13.06.2022 21:22
Nie pisac' polskich znakow i tyle. :-)

marjew
13.06.2022 18:30
Ca?y czas pokazuje mi znaki zapytanie zamiast polskich znaków na forum. wszystkie teksty

CZESIO1958
08.04.2022 09:10
Kilka razy

Suchy
04.04.2022 06:24
A po co? rozpia? Ci si? kiedys lancuch? :-p

CZESIO1958
28.03.2022 06:29
Tak Grin

Suchy
20.03.2022 05:12
Kurde! Wczoraj 1 raz w ?yciu p?k? mi ???cuch w motocyklu! I to taki, który przez 20 tys wyciagn?? si? zaledwie 0,5 %, kurde! A wy wozicie ogniwo spinaj?ce?

Rafiolino
05.02.2022 23:21
Poprosze zatem Smile

Archiwum shoutboksa
Language Switcher
Przetłumacz stronę

Zobacz temat
SFM Junak » Gara? Fabryczny » Silnik .
 Drukuj temat
Regeneracja Pegaza
Spiker
arekba napisa?(a):
Zwykle tam wstawiaj? teflonowy lub jak tu POMowy pier?cie? w podtoczenie [...]
wtedy wielko?? wcisku nie jest krytyczna

I tutaj musz? zdradzi?, ?e na podstawie Pegaza chcia?em przez analogi? ustali? prawid?owy wcisk bloku dysz w ga?niku Amal pre-monobloc (w którym wyst?puje ten sam problem z wolnymi obrotami). Aby nie by?o ca?kiem off-topic - to taki wyst?puje tak?e we wczesnych M07.

Ale pegazy tez b?d? robi?, wiec info si? przyda. Dzi?ki za link.
Junak M10 '64 oraz NSU 351 OSL '38, I? Planeta '63, M-72 '60, H-D FLHRC '09, ...
www.nsu-riders.pl www.wehikul.lezajsk.pl
 
Adam M
Najlatwiej byloby uzyc pozniejszego gaznika Monoblock gdzie problem wcisku nie wystepuje bo oba korpusy sa skrecane i uszczelnione zwykla uszczelka.
Jezeli kogos na to stac.
Pegaz to po prostu polska wydumka na wzor Monoblock tyle ze lekko "poprawiona" w niektorych aspektach a w innych niestety gorsza jak chocby wciskany korpus.
 
zdzicho
Wczoraj skladalem Pegaza, oczywiscie podgrzewany wczesniej byl. Niestety korpus dosc luzno w nim siedzi do tego stopnia ze moge go palcem przesuwac. I pytanie mam czy przy takim luzie bedzie mimo wszystko chodzil czy napewno nie bedzie chodzil i jego montaz nie ma sensu.
JUNAK M10 RAMA 25538 1961R./ MW-750M RAMA R12?T5219 1974R.
 
Niedzwiedz
A jakby? go wklei? jakim loctitem my?l? ?e mog?o by to zda? egzamin
 
zdzicho
A tak nie bedzie chodzil?
JUNAK M10 RAMA 25538 1961R./ MW-750M RAMA R12?T5219 1974R.
 
Adam M
Moze miec problemy jesli bedzie nieszczelny miedzy korpusami.
 
zaprzegowiec
Witam, ciezko cos poradzic na gazniki 'Pegaz', bo ich korpusy i czesci 'Zn-Al-owe' sa po prostu - zwietrzale po latach, ulatnia sie ze stopu glownie 'Zn - cynk' i powstaje w strukturze 'pajeczyna spekan' - czasem widoczna przez lupe lub 'golym 'okiem nawet...Jedynie korpusy 'bonderyzowane / parkeryzowane' sa odporniejsze, bo maja warstewke fosforanow' na powierzchni - kupilem kiedys taka sztuke w 'Polmozbycie', jeszcze w latach 80-tych, na wyprzedazy - wyglada, jak 'letko poniklowany' - ma 'srebrno / szary' kolor lub 'zolto / pomaranczowy' nawet. A te zwykle - trzeba wybierac po prostu, jak najlepszej kondycji - dobrze obejrzec przez lupe i jesli jest na powierzchni 'pajeczynka szczelin' - to juz tylko nadaje sie na przetop taki gaznik / korpus...
Dlatego przedwojenne gazniki ze 'Zn-Al-u' - byly dosc czesto niklowane lub chromowane - zeby wytrzymaly co najmniej z 10 lat, zanim zaczna 'wietrzec - odparowywac cynk' ze struktury stopu...
Pozdrawiam.
 
zdzicho
Niedobrze
JUNAK M10 RAMA 25538 1961R./ MW-750M RAMA R12?T5219 1974R.
 
kriskr
Robil ktos moze proby z niklowaniem wkladki zeby "zwiekszyc' srednice?
kkr

nulla dies sine linea
 
Junaktemple
kriskr napisa?(a):

Robil ktos moze proby z niklowaniem wkladki zeby "zwiekszyc' srednice?


Problem taki ze mozna sam drut do zawieszenia z kapieli wyciagnacWink
''s?abo?? jest wielka, a si?a jest niczym. W chwili narodzin cz?owiek jest s?aby i wiotki, w chwili ?mierci - twardy i sztywny. Gdy drzewo ro?nie, jest delikatne i ?amliwe, kiedy usycha i marnieje,umiera. Twardo?? i si?a to towarzysze ?mierci. Gi?tko?? i s?abo?? s? przejawami ?ycia. To, co zatwardzia?e, nigdy nie wygrywa.''
Stalker, A. Tarkowsky
 
kriskr
Mialem dzis sluzbowa wizyte w cynkowni i zupenie przy okazji i nijako przypadkiem Wink zapytalem o cynkowanie znalu i... okazalo sie, ze robia cos dla klienta z zamak'u Smile. Jakies elementy do mebli, ale jeszcze nie znam 'tajników' i nie wiem na ile nadbudowuje sie warstwa. Ludzik z produkcji powiedzial tylko, ze duzo nie da sie nalozyc, ale jeszcze nie wiem jaka granica jest dla 'duzo". Powiedzial tez ze nie robi sie tego na zawieszkach tylko jakas inna metoda.

A tak wogole to ciekawe po co jest wymog cynkowania odlewow cynkowych. Doszczelnienie? Pasywacja? Przeciez to takie troche maslo maslane klasc galwanicznie cynk na cynk. Co prawda stopowy, ale w wiekszosci cynku
Edytowane przez kriskr dnia 22.04.2022 20:24
kkr

nulla dies sine linea
 
adam_r100gs
Mysle, ze odpowiedzia jest korozja w gazniku vs korozja ocynku. Moze ZnAl jest bardziej porowaty, a wiec bardziej podatny na gleboka korozje. Temat ciekawy, czekam na dalsze doniesienia.
 
zaprzegowiec
Witam, a nie latwiej by bylo - 'pomiedziowac' wklad gaznika ? Wszystkie 'stare gazniki / przedwojenne / 'Zn-Al-owe', byly przed niklowaniem lub chromowaniem - najpierw miedziowane, bo to byla najgrubsza warstwa i chyba najlepiej 'przywierala' do 'Zn-Al'u, moze wypelniala wlasnie 'pory / szczeliny' w odlewie gaznika ? Do 'miedzi' - z kolei najlepiej 'chwytal' nikiel i chrom, przy czym niklu tez byla stosunkowo 'gruba' warstwa i najciensza - chrom, jako 'dekoracyjny' lub 'techniczny'.
Poza tym - to widzialem sporo gaznikow przedwojennych / 'zatulejowanych - regenerowanych', cienkoscienna tuleja mosiezna, taka wrecz 'folia'.
'Wytluczony' korpus gaznika chyba rozwiercali 'na wymiar' - wciskali, pewnie 'na cieplo' - tuleje mosiezna i rozwiercali / roztaczali pozniej na wymiar nowej przepustnicy lub tez 'regenerowanej / szlifowanej' czy takze 'przetoczonej' ?
Pozdrawiam.
 
rafi555
Osobi?cie widzia?em jak robili ga?nik od i?a w ten sposób, ?e by? zabielony korpus i dorobiona przepustnica pod niego. podobno chodzi super.

Pytanie tylko czy warto ratowa? ga?nik od junaka, jest ich sporo a po za tym idzie zaadoptowa? co? lepszego. Ja co prawda do K750 wpakowa?em chi?skie ga?niki, kopie keihinów i nigdy do orygina?ów nie wróc?, nie do?? ?e spalanie mniejsze to motocykl zmieni? si? w rakiet?. Do junaka te? mia?em je zak?ada? ale junaków ju? nie mam wi?c nie sprawdz? niestety. My?l? ?e te? powinno to dzia?a? w ko?cu to silnik jak silnik Smile wyregulowa? dyszami mo?na, ró?ne iglice do regulacji te? s?.
 
mateuszm89
Mia?em w pracy jeden projekt, w którym galwanizowalismy elementy wykonane z Zamaku 5. Tam byla gruba, podwojna, warstwa miedzi, na to nikiel i na koncu chrom. Chodzilo o to zeby miedzia zakryc rozne niedoskonalosci odlewu, pozniej to bylo jeszcze polerowane. Element byl dekoracyjny i glownie chodzilo o to zeby ladnie wygladal w samochodzie. Galwanizacje robila firma, ktora rowniez wykonuje klamki do drzmi.
 
Przejdź do forum:

17,072,794 unikalne wizyty

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2022 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.